września 28, 2018

Cztery pory roku... rozważania o czasie i porcelana urodzinowa Violi

Czas...


Czymże jest tak naprawdę?
Jaka jest definicja czasu i która jest prawdziwa?
Człowiek od zawsze stara się go zmierzyć, określić, podzielić, pojąć... tylko ujarzmić jeszcze nie potrafi, chociaż...jest tu wiele znaków zapytania, bo kto wie , czy gdzieś, coś, ktoś... 
Na przestrzeni dziejów spierali się ówcześni mędrcy w tej kwestii, fizycy oraz filozofowie. 
Newton, Einstein, Arystoteles i Platon. Kto ma rację?
Jako że bywam niepoprawną romantyczką, lubię teorię św. Augustyna. Według niego czas jest bezcenny i nierozłączny ze zmianą, stanowiący pewien wymiar świata materialnego i wiąże się z przemijalnością... jakoś znajomo to brzmi, prawda? W końcu tak uczono nas postrzegać świat...
Choć najbardziej prawdopodobną teorią jest myśl fiozoficzna Martina Heideggera, który napisał w ,,Sein und Zeit'' - czas nie ,,jest,, obecny ani w podmiocie, ani też w przedmiocie, nie jest wewnątrz bytu, ani na jego zewnątrz i ,,jest,, on ,,wcześniej,, od wszelkiej subiektywności, ponieważ stanowi warunek możliwości nawet dla owego ,,wcześniej,, .
Jak wiec w ogóle ,,jest''?

Dobrze, że wolno nam postrzegać śwat po swojemu i z biegiem czasu sami decydujemy w co wierzymy, w czas liniowy czy może jednak nieliniowy, który pozwala zerknąć w czwarty wymiar...

Czasem mam różne zajawki i tak sobie lubię sięgnąć głębiej :)


Cztery pory roku 


Dziś skupmy się na czasie, który natura sama dzieli na dzień i noc, oraz cztery pory roku w naszym klimacie... gdzie akurat mamy cudowną, złotą polską jesień.
Niedawno z żalem żegnałam lato, a tu zanim się obejrzymy, zima nas będzie czarować bielą i znowu z niecierpliwością szukać będziemy oznak wiosny... 
Rok za rokiem te zmiany następują coraz szybciej, od kilku lat mówi się, że czas na ziemi zaczął przyspieszać. 
Ponoć najłatwiejszym sposobem by niekiedy wyjść poza ten czas liniowy i zwiać od tego nienaturalnego pędu w jakm żyjemy, dla zabawy, chociaż w weekendy nie korzystać z zegarów. Wsłuchać się w rytm własnego ciała i zyskać wiecej czasu do przeżycia... Poczuć wibracje ziemi...
Co Wy na to? 

Porcelana urodzinowa 


Viola zamarzyła o wyjątkowym prezencie urodzinowym i już od początku roku zapowiadała mi co mnie czeka. 
Okazuje się, że czas pędzi i nie będę już powtarzać jak... a ja jak ci drogowcy, których zima zaskakuje co roku.
Skąd ten cały dzisiejszy wpis o czasie?
Przez klejne urodziny Violi, jej pomysł na temat porcelany i moje zaskoczenie, że to ostatni dzwonek był...
Duuuużo pracy i duuużo zdjęć, a oto efekty :



































                          
                                Jeśli jesteście w tym miejscu, to dziękuję za cierpliwość :)

           Violu, obie mamy urodziny tego samego dnia... jeszcze raz wszystkiego najlepszego :)

                                





























35 komentarzy:

  1. Super pomysł. Picie kawy będzie, jak podróż albo wspomnienie tego,co było i będzie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to pojechałaś, przepiękny zestaw, nie mogę oderwać od niego wzroku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo presji czasu, był to odpowiedni moment by powstał :)
      Też pozdrawiam i dziękuję :)

      Usuń
  3. zachwycająco! i o dziwo najbardziej zainspirowała mnie wiosna :) a zaraz potem zima oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piękności! Szczerze ci gratuluję talentu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie posty, skłaniają do głębszego zastanowienia się, tym razem nad czasem. Ja wiem tylko jedno, każda jego chwila jest bezcenna. Hmm Powiem Ci szczerze, że chcę spróbować spędzić weekend bez zegarka, nie wiem, czy to się uda, ale to może być mega ciekawe doświadczenie. Możliwe, że czegoś się o sobie dowiem, no kto tam wie. hehe

    Jestem tak zakochana w tym zestawie, że chwilę się zastanawiałam, jak ukazać mój zachwyt. Oglądałam zdjęcia na powiększeniu i potem jeszcze parę razy, bo normalnie mnie zachwyciłaś. Cztery pory roku ukazane w magiczny sposób. W życiu czegoś takiego nie widziałam. Dzieła sztuki. Śmiem stwierdzić, że to najpiękniejszy zestaw, jaki widziałam!!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem nie wiem co odpowiedzieć... po prostu dziękuję...

      Usuń
  6. Jaka przepiękna porcelana. Po prostu się w niej zakochałam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna porcelana. Przepiękna :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Urocza! Nic tylko się zachwycać:)

    OdpowiedzUsuń
  9. CZAS! Cenię go bardzo, choć bardzo żałuję, że nie mam wpływu na jego spowolnienie. A może Twój pomysł na weekendy bez zegarków choć troszkę sprawi, że czas zwolni tempo?
    Porcelana wyjątkowo piękna. Niepowtarzalna. A pomysł na serwis z sekwencjami pór roku - genialny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Viola zamarzyła o takim... cóż było robić... a na pomysł z tym zegarkiem kiedyś wpadłam na blogu Pepsi Eliot. Zaglądam tam często :)

      Usuń
  10. WOW!!! PRZEPIĘKNY komplet!!!! Picie z takiego zestawu to sama przyjemność!!!! Cudownie wszystko wymalowałaś!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepięknie, po prostu cudnie. Nie mogę się napatrzeć :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale śliczna porcelana, urzekła mnie ta jesienna!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękna porcelana i te pory roku. Niby jeden serwis a cztery pory do picia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zima podoba mi się najbardziej! Piękne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje klimaty :)
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  15. Jestem pod ogromnym wrażeniem samego tekstu, jak i tej wspaniałej porcelany. Tyle talentów w jednej osobie! Kasiu piękne rzeczy robisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, Ty także... Twoje kreatywne miejsce bardzo mi sę podoba :)

      Usuń
  16. Ten zestaw jest zjawiskowy. Nie mogę oderwać od niego oczu <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mi się podobają cztery pory roku na porcelanie. Dla siebie wybrałabym jesień. Cudowne kolory

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu w moich progach.
      Cieszę się że zestaw przypadł Ci do gustu :)
      Zapraszam częściej, bardzo lubę gości...

      Usuń
  18. Co za cudowności! Widać tu pasję i zaanagażowanie. Gratuluję Kasiu talentu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  19. "zyskać więcej czasu do przeżycia" - jestem na TAK! :) wsłuchać się we własny rytm... - jestem na TAK :) Bywa to... bardzo trudne, ale warto :)
    Kasiu, piękny zestaw stworzyłaś... Zaczarowałaś, oczarowałaś, jesteś czarodziejką :) Wspaniałe kolory... podziwiam jak wspaniale zrobiłaś "przejścia" pór roku na dzbanuszku :)
    Powtórzę się na pewno, ale co ja mam napisać, skoro to wszystko takie piękne? Twoje prace są wspaniałe, klimatyczne, inspirujące... Uwielbiam oglądać to, co tworzysz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zachwycam się Twoimi :) Pasjonatki rękodzieła :)

      Usuń
  20. Po prostu brak mi słów, jestem zachwycona. Uwielbiam Twoja porcelanę i każda jej odsłona to dla mnie niekończące się zachwyty <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow! Porcelana robi wrażenie, wspaniały pomysł! Gratuluję wykonania :) "(...) mówi się, że czas na ziemi zaczął przyspieszać" - nigdy o tym nie pomyślałam ani nie słyszałam, ale... chyba coś w tym jest. Muszę zgłębić temat!

    OdpowiedzUsuń
  22. Mistrzostwo! Absolutne! Nie mogę się napatrzeć:) Brawo Kasiu:) Masz niezwykły umysł i wyobraźnię, talent i mądrość życiową. Może ktoś po przeczytaniu Twojego wpisu zwolni? Czy warto gonić? Za czym, i po co...Ja to rozumiem i staram się żyć tak, jakby każdy dzień miał być ostatnim. Ściskam Kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kasiu przeszłaś samą siebie :) nie mogę się napatrzeć na te cuda, zimowe obrazki są obłędne :) brak mi słów na opisanie Twoich prac :)
    pozdrawiam z pięknej jesiennej Norwegii :)

    OdpowiedzUsuń
  24. w tych przemyśleniach o czasie aż się pogubiłam :D a porcelana przepiękna <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Prawdziwe dzieło sztuki. Jestem zachwycona tym zestawem:-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowne. Tak bardzo bym chciała mieć takie kubeczki

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Kocikowa Dolina , Blogger