października 08, 2018

Sekrety i kłamstwa - Sylwia Trojanowska czyli kolejna książka do polecenia

Myśleć pozytywnie


Ostatnio mam mniej czasu na blogowanie. Dzieje się trochę różnych rzeczy, które przecież wymagają uwagi, a ja mam nadzieję, że wszystko będzie się układać po mojej myśli.
Zawsze powtarzam, że myśl tworzy rzeczywistość... no to myślę tylko pozytywnie :)
Pierwszą sprawą która mnie zajmuje, jest zaplanowany mały remont, który okazuje się być remontem przez duże ,,R''
Uzbrajam się w cierpliwość i będę udawać, że nic mnie nie wkurza... nawet tumany kurzu i jazda na  mopie. Mój Pan mąż zamienia powoli część parteru w gruzowisko... 
Na szczęście istnieją książki, które w takich sytuacjach potrafią teleportować nas w inne miejsce.
Autorka książki, którą Wam tu przedstawię, też jest pasjonatką pozytywnego myślenia...
Jest nas więcej jak widać :)


Książka do polecenia


W moje ręce trafiła kolejna książka wydana przez Czwartą Stronę...
Lubię naszych rodzimych autorów, sięgam więc chętnie po kolejną propozycję tego wydawnictwa. 
Tym razem jest to powieść Sylwii Trojanowskiej o tajemniczym tytule Sekrety i kłamstwa.
Piękna okladka kusi by po nią sięgnąć, a tył książki zachęca by ją otworzyć.

Otworzyłam...
... i zamnęłam dopiero, gdy dotarłam do kilku słów od autorki.
Ta powieść to prawdziwy teleporter, który nie dość, że przenosi w inne miejsce, to co jakiś czas cofa nas o osiemdziesiąt lat wstecz, by uchylić rąbka tajemnicy z tamtych czasów.
Książka wciąga od pierwszych zdań. 
Autorka zadbała o niebanalny wątek, zgrabnie przeplatając współczesne wydarzenia z historią Szczecina z okresu drugiej wojny.
To opowieść o młodej kobiecie, która powraca po latach w rodzinne strony, by pojednać się ze swym dziadkiem. Poznając jego tajemnicę, wyrusza w podróż sentymentalną.
Książka napisana jest świetnym językiem, w stylu jaki lubę, czyta się ją jednym tchem, a każda strona zachęca do czytania kolejnej... 
Autorka serwuje nam gamę uczuć, uśmiech, dobre dialogi i oraz obietnicę, bo to pierwszy tom czegoś większego, zatem nie pozostaje nic innego, jak poczekać na dalszy ciąg :)
Moja ocena - 10/10 dla powieści obyczajwej.




                Dziękuję  autorce oraz Wydawnictu Czwarta Strona za egzemplarz recenzencki :)

                                                    Cudownej lektury moi drodzy.       

                                        




8 komentarzy:

  1. Mój notes z książkami do przeczytania puchnie w szwach :))) Właśnie doszedł kolejny, ciekawy tytuł i bardzo Ci za niego dziękuję, będzie wspaniała lektura na jesienne wieczory :D
    Remontu i współczuję i zazdroszczę ;) U mnie w planach łazienka, jednak wciąż spychana na dalszy plan, przez inne ważniejsze sprawy...
    Pozdrawiam ciepło, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też poszła w ruch łazienka... to już naprawdę czas najwyższy... ale po łazience pewnie poleci reszta, bo jak już się zacznie... :)
      Uściski Agness :)

      Usuń
  2. Ja też ostatnio zaniedbuję blogowe koleżanki. Mało mnie w blogosferze.
    Zachęciłaś mnie do lektury choć z powrotem do pracy książki poszły w odstawkę.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko blogosferą żyje człowiek... przecież najważniejsze jest realne życie :)
      Też pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Gdy byłam młodsza każdy remont w domu mnie cieszył. Nie będę kłamać, że dziś mój stosunek jest taki sam. Ale zgadzam się z Tobą, że książki pozwalają przetrwać najtrudniejsze, nie tylko remontowe chwile. "Sekretów i kłamstw" nie czytałam, ale z przyjemnością po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i kolejna książka do kolekcji, która chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Remont, mimo że zmienia na lepsze, nie nastraja dobrze. Taka książka to jak balsam na duszę :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Kocikowa Dolina , Blogger